Dinsdag 11 september

13 september 2018 - Girona, Spanje

Dinsdag 11 september

Binnen 20, buiten 17 graden.

Het schijnt vandaag een nationale feestdag van Catalonië te zijn. Eens kijken of we daarvan hier in Girona iets merken.

Om kwart voor tien gaan we op pad, eerst even langs de supermarkt om er naar de wc te gaan. Helaas is de supermarkt vanwege de nationale feestdag gesloten.

Dan maar, zodra we in het historisch centrum zijn, vervroegd koffie drinken. Twee rivieren overgestoken en net onder het spoor is een toilet.

Ook daar werden ongeveer tien bussen toeristen losgelaten.

Ondanks dat we al naar de wc zijn geweest, drinken we eerst koffie omdat we een König tegenkomen waarvan we weten: goed en goedkoop.

Marion heeft bij de VVV een plattegrond gehaald. We dwalen wat rond en tegen 11:45 uur gaan we de kathedraal binnen. We willen beslist niet alle kerken aflopen, maar deze lijkt ons de moeite waard. Onder begeleiding van een audio-gids gaan we de kerk door. Voor mij (Hennie) geldt de kunst , niet de kerk. Fotograferen mocht niet, heb het er toch maar op gewaagd. Ongeveer 13.15 uur hadden we het wel gezien.

Het wordt tijd voor een hapje en een drankje. Maar ja, we kwamen steeds nog interessante delen tegen, zoals oude stadsmuren en mooie kleine straatjes. Het was twee uur toen we voor de lunch weer bij restaurant König terug kwamen, ja, goed en goedkoop. Maar het was er vol, ze stonden buiten te wachten. Gelukkig wilden die perse buiten zitten, wij konden binnen nog een plaatsje vinden.

Na de lunch nog een beetje rondgedwaald, en gerust onder het genot van een ijsje. Van mogelijke activiteiten betreffende de nationale feestdag, zo die er al waren, hebben wij niets gemerkt. Enkele podia in het centrum waren leeg.

Tegen half vijf waren we weer bij de camper terug. Buiten was het 30 en binnen was het 33 graden, maar in de schaduw van de camper en het beetje wind, was het er wel uit te houden en konden we ook nog een beetje slapen. Omstreeks half acht zijn we naar de buurman gegaan om te eten, ja weer die König.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade