Donderdag 18 oktober

18 oktober 2018 - Dijon, Frankrijk

Donderdag 18 oktober

Vannacht is er een bui gevallen, om 06:30 uur was het droog en licht bewolkt, de binnen temperatuur was 17º en buiten was het 13º.

Het is de bedoeling een heel eind naar Luxemburg te komen, maar vooral ook te kijken hoe we in februari het beste en goedkoopste naar Spanje kunnen rijden.

Van beiden is niets terecht gekomen. Verkeerde afslagen (gemist), verkeerde maar mooie wegen gekozen (duurde veeeeel te lang), navi wilde naar Zwitserland, wij niet, enzovoort.

Om zes uur waren we op een parkeerplaats vlak voor Dijon beland.

Marion heeft het eten klaar gemaakt en onder het eten beslisten we een parkeerplaats verder te gaan, we voelden ons onvoldoende veilig.

Tegen zeven uur reden we weer verder en vonden de parkeerplaats Air de Dijon Bragon, even voorbij Dijon. Hier waren ze het restaurant aan het vernieuwen, er stonden nu een aantal kramen. Ook de toiletten waren noodgebouwen, maar gaven ook heet water voor de afwas.

We hebben onder het felle licht van een lantaarnpaal en een camera geparkeerd, dicht bij het kantoor van het tankstation, zonder er last van te hebben.

Neen, al met al niet zo’n beste dag, hoewel het wel mooi weer was. Bij de lunch hebben we nog op een bankje van een uitzichtpunt gezeten, dus het was niet helemaal een mindere dag.