Donderdag 20 september

22 september 2018 - Barcelona, Spanje

Donderdag 20 september

Binnen 22º en buiten 20º en een onbewolkte lucht.

Vandaag de eerste dag naar Barcelona. Achteraf hadden we misschien beter een dag kunnen opschuiven, 11:15 uur is eigenlijk te laat om weg te gaan, we kwamen om 12:00 uur aan op Placa de Catalunya in Barcelona. We hebben een rondtour buskaart voor twee dagen, vandaag doen we de blauwe omdat we eerst Park Güell willen bezoeken.

We zoeken de opstapplaats op en vertrekken. Tegen 13:00 uur komen we aan bij onze eerste stop, Casa Batllo Gaudi dat we alleen van de buitenkant bezichtigen.

Er tegenover is een MC Donald, laten we daar maar een hapje nemen, dat gaat niet veel tijd kosten. O neen, minstens vijfentwintig minuten moeten wachten alvorens Marion met de bestelling naar buiten kwam. Doordat langdurige gedoe en onze verkeerde timing, plus dat het vanaf de bus stop twintig minuten lopen was, kwamen we een half uur te laat aan bij het Park Güell. Onze tijd dat we er naar binnen konden was 13:30-14:00 uur terwijl wij ons melden om 14:30 uur. Gelukkig konden we met de groep van 15:00 uur mee.

Nadat we om drie uur ingecheckt waren, zijn we aan onze wandeling begonnen. Eerst passeren we het portiersloge en vervolgens het portiers huis dat nu een Historisch Museum van Barcelona is. Daarna gaan we de monumentale trappen op naar het hoger gelegen vlakke gedeelte. Dat deel wordt gedragen door vele zuilen en dat vroeger dienst had moeten doen als marktplaats. Via de trappen van de Jardines de Austria komen we boven waar zich de golvende bank moet bevinden. Die is er inderdaad, maar de helft is net als er het onder gelegen zuilen ruimte, in renovatie. Door de vele bezoekers, die de bank benutten, is er niet zoveel van te zien. Toch zien we kans een foto te maken. Door de renovatie komen we onverwachts uit de route omdat we ons lieten uit checken. Daardoor hebben we niet de lavandera zuilengang gezien. Dat wil zeggen, tijdens de rustpauze van Marion, had Hennie die toevallig van de ander kant benaderd, zie foto (foto is recht).

Tegen half zes hebben we Park Güell verlaten en de bus weer opgezocht om vervolgens de blauwe tour af te maken. Om 19:00 uur stapten we weer in de bus naar camping Barcelona. Daar aangekomen hebben we ons eigen potje gekookt en afgewassen. We waren moe.

Deze twee dagen Barcelona zijn de de twee warmste dagen van de deze week.

Hennie was enkele dagen verkouden, niezen en snotteren en vandaag ook een beetje hoesten, wat hem deed afvragen, toch niet weer hé (longontsteking).