Maandag 10 september

13 september 2018 - Girona, Spanje

Het was een zwoele nacht, binnen 23 en buiten 21 graden.

Voor vandaag staat er een paar uurtjes strand op het programma. Dat viel een beetje tegen, de zon liet het afweten, in tegenstelling tot andere dagen, waar de zon ‘s morgens er was en ‘s middags geregeld achter de wolken verdween, was het nu omgekeerd.

Maar gezien de temperatuur was het prima te doen. Het zeewater was net iets te koud om er lang in te blijven.

Tegen twaalf uur hebben we de CP verlaten en zijn via kleine wegen naar het uitkijkpunt Aiguafreda gereden, maar dat ging niet zo gemakkelijk. Te smalle wegen of verkeerd gereden of een afslag gemist. Toen we eraan kwamen konden we gelukkig nog net parkeren.

Aiguafreda ligt aan een baai, welke we eerst een stuk linksom bewandeld hebben en daarna een stuk rechtsom. Vanwege een sanitaire stop hebben we er ook maar koffie gedronken. Om 14:30 uur zijn we vertrokken uit Aiguafreda en onze gids leidde ons via La Bisbal d’Emporda naar Girona.

Na La Bisbal d’Emporda ging het over de gele weg (op de kaart) die erg kronkelig is, naar Nostra Senyora dels Angels, een mooi uitkijkpunt. Tevens het punt van een oud klooster dat omgebouwd was tot hotel en waarvan de kerk een toonzaal was.

Een Belgisch echtpaar had via booking.com geboekt en waren de enige gasten, ‘s nachts was er ook geen personeel.

Via de kronkelige weg, er was nauwelijks een recht stuk en enkele haarspeldbochten door naar Girona. Omstreeks 17:30 uur kwamen we op de vooraf uitgezochte CP aan. Ook hier een parkeerplaats (gratis) waar campers mogen overnachten.

Eerst in de nabij gelegen supermarkt vlees gekocht en vervolgens met gehaalde patat voor het diner gebruikt. Daarna afwassen, dat werd tijd.

Vervolgens in het nabij gelegen restaurant König koffie gedronken. Dit restaurant was in Campercontact aanbevolen. En niet ten onrechte, toen wij er waren, ongeveer om 19:15 uur was het ongeveer voor 20 % bezet. Om 21:00 uur stond men in de rij ervoor. En het is bepaald geen klein restaurant. Vanaf 20:00 uur werd het steeds drukker op de parkeerplaats, we hadden er niet zo opgelet, maar dat ging allemaal naar dat restaurant. Morgen wij ook maar eens proberen. Maar eerst naar bed.