Woensdag 19 september

20 september 2018 - Tossa de Mar, Spanje

Woensdag 19 september

Volgens weeronline zou het afgelopen nacht en vanmorgen regenen. Niets is minder waar, het is nagenoeg helder. Binnen 23º en buiten 21º.

Hoefden we niet in de regen of in de nattigheid op te ruimen, was wel net zo prettig.

Tegen half elf was het zover, dat we konden vertrekken. We hadden een camping (Barcelona, ja, zo heet ie) uitgezocht vanaf waar we met de bus naar Barcelona konden. Via S. Feliu de Guixols, Lloret de Mar, ( o,o, wat toeristisch, niets voor ons) Blanes en Calella (ietsjes minder toerisch) naar Mataró waar we omstreeks half twee aankwamen.

Op terrein A werd ons plaats 22 aangewezen, maar er was een andere plek vrij, daar mochten we ook staan. Plek 29 was vrij en dat paste ons beter. De camper recht gezet en geluncht. Na de lunch uitgezocht waar we in Barcelona naar toe willen. Vervolgens bij de receptie een en ander geregeld. We wilden de volgende morgen met de bus van 09:15 uur maar helaas deze vol. De volgende bus gaat pas om 11:15 uur, dus hebben we die maar gereserveerd.Terug om 19.00 uur.

Ook voor vrijdag staat Barcelona op de planning en dan gaan we wel met de bus van 09:15 uur.

Om 19:00 uur konden we gratis wijn proeven, hebben we ons voor opgegeven. We hebben vier wijnen mogen proeven. Twee witte, een mousserende en een rode. Behalve de eerste witte wijn, welke jong en fruitig was, konden de anderen ons niet bekoren.

Daarna koffie gedronken in het restaurant en de laatste blessuretijd van Ajax nog gezien.

Op deze camping staan bijna allemaal campers. Blijkbaar hebben meer mensen deze camping gekozen om naar Barcelona te gaan