Zaterdag 8 september

8 september 2018 - L'Estartit, Spanje

ZaterdagZaterdag 8 september 8 september

Buiten is het 18 en binnen 21 graden.

Het gras is nat, dat hebben we afgelopen twee weken nog niet veel meegemaakt.

Omstreeks tien uur naar het strand, we staan tenslotte niet voor niets op een camping aan het strand, en direct het water in. We hebben koffie mee, dus kunnen we het een tijdje uithouden.

Omstreeks 14:15 uur waren we terug, toen hadden we ook al even in het zwembad gezwommen om het zout er af te spoelen en gedoucht.

Eerst om 15:30 uur hebben we geluncht.

Om 15:15 uur zijn we op de fiets gestapt en hebben een eindje door het vlakke deel van deze omgeving gefietst. We kwamen iets te snel bij de rivier Riu Ter aan. De weg langs deze rivier tot aan de monding in zee hebben we gevolgd.

Daar bevinden zich ook mooie zandstranden. Bovendien heb je dan ook een mooi uitzicht op de eilanden.

Een eindje richting L’Estartit in het plaatsje Els Griels hebben we nog even naar het kitesurfen staan kijken.

Tegen 16:45 uur waren we weer bij de camper. Marion is toen boodschappen gaan doen, maar kwam zonder brood terug, dat wordt morgenvroeg een kaal ontbijt.

De rest van de tijd bij de camper doorgebracht. We hebben toch een wifi abonnement van een dag genomen om mails te sturen naar onze internetverzorger van de laptop. Voor we weg gingen heb ik het in Duitsland getest, in Frankrijk gebruikt, maar in Spanje geen internet. Spanje behoort tot de landen waarin internet via ons abonnement mogelijk is. Ik probeer nu met de leverancier in contact te komen.

Morgen trekken we weer verder.