Dinsdag 4 september

4 september 2018 - Castelló D'empúries, Spanje

Dinsdag 4 september

Na de regen van gisterenavond is het minder afgekoeld dan gistermorgen, om zeven uur is het binnen 22 en buiten 20 graden. Het is zwaar bewolkt. Tegen de tijd dat we vertrekken naar Castello d’Empuries komt de zon erdoor.

Vandaag een rustdag, hetgeen niet wil zeggen dat we niets doen, een kwartiertje fietsen en we zijn in oude stadje Castello d’Empuries. Dit stadje dat landinwaarts is gelegen, vormt samen met Empuriabrava, een geheel. Empuriabrava is een samenvoegsel van Emperies en Brava van de Costa Brava en is een in 1967 aangelegde badplaats. Velen hebben hier hun vakantiehuis met de achterzijde aan de straat en de voorzijde aan het water, met liefst een grote boot ervoor. Dit oord heeft een kanalenstelsel van 30 kilometer.

Zoals gezegd hebben we een rustdag, dus slenteren we door het stadje dat een klein historisch centrum heeft met enkele pleintjes en leuke straatjes. Na een poosje nemen we op een terrasje maar eens een kop koffie en wandelen nog een tijdje door een aantal straatjes. Eigenlijk was het de bedoeling nog een stukje door de omgeving te fietsen, maar we hebben toch een rustdag, dan gaan we ons toch niet vermoeien met fietsen. Tegen twee uur hebben we hetzelfde terrasje weer opgezocht en daar gegeten, want we hadden bij het koffiedrinken al gemerkt dat het niet duur is en er goed eruit zag. Het eten was kwantitatief goed, kwalitatief iets minder, maar de prijs was er ook naar. Dan weer terug, vlakbij de camping de noodzakelijke boodschappen gedaan, want morgen trekken we verder. En de rest van de dag hebben we rust!