Maandag 8 oktober

9 oktober 2018 - Valencia, Spanje

Vandaag was het om zeven uur binnen 21º en buiten 18º bij een licht bewolkte hemel.

Op de planning staat een rondrit door het binnenland. De reisleidster heeft een en ander uitgezocht. Dus dat wordt rijden over kronkelige wegen.

Voordat we weg kunnen moet eerst de vogelpoep van de voorkant verwijderd worden. We vonden een zwabber van de schoonmaaksters, een emmer water, wat spul tegen vastgeplakte vliegen erop en zwabberen maar. Het werd nog schoon ook.

Iets na half elf zijn we vertrokken. Bij een grote supermarkt nog wat boodschappen gedaan en toen konden we op weg.

Het was een mooie rit, weer eens wat anders dan zand, zee of historie. Begin van de middag was het 26º en werden de wolken steeds zwarter. In eerste instantie reden we achter de buien aan, maar op het laatst kregen we toch nog wat regen mee. De temperatuur was ondertussen gezakt naar 14º, 15º, 16º

In de buurt van Valencia was het droog en 20º.

Doordat de navi ingesteld staat op uitgeschakelde snelwegen, kwamen we op het laatst tijd te kort. Even de navi omgesteld, dat scheelde twintig minuten, waardoor we omstreeks zeven uur op de vooraf uitgezochte camping op 6 km van Valencia aankwamen.

We kregen bepaald niet het mooiste plaatsje, camping was nagenoeg vol, kregen ruzie met takken, maar we konden er staan.

Tegen acht uur hebben we gegeten.