Zondag 7 oktober

7 oktober 2018 - Oropesa del Mar, Spanje

Zondag 7 oktober

Er staat vanmorgen wat wind, om zeven uur is het binnen 21º en buiten 18º.

Iets na half elf vertrekken we op de fiets naar Oropesa del Mar. We zien op een enkele groene plek alleen maar flats. Het tweede gedeelte van de tocht fietsen we over de boulevard wat verboden is voor fietsers, maar het is zondagmorgen, veel wind, dus rustig. Agenten liggen ook nog op één oor. Het is er wel mooi aangelegd, onder andere met een lange strook tuin.

We fietsen over en om het hoogste punt. Proberen nog een weg het binnenland in, maar is na de tweede helling toch te hoog voor ons.

Terug en we zien een leuk restaurant met een mooi uitzicht op zee. Daar hebben we een hele tijd zitten genieten.

Tegen twee uur zijn we terug op de camping, eten en wat fietsen een eindje de andere kant op waar een ander strand zou zijn. Deze hebben we niet gevonden en zijn we teruggekeerd naar de camping. We hebben wat gedronken en dan naar het strand. Dat hadden we na een uurtje ook wel gezien, de wind blies ons onder het zand.

Fietsen weer op de camper gezet, thee drinken en de tijd dood (dit stuk schrijven) maken tot het avondeten (dinner) in één van de restaurants op deze camping.

Marion zoekt uit hoe we via een omweg naar Valencia gaan. Het is de bedoeling één of twee dagen in Valencia te vertoeven, erna nog enkele dagen op een camping aan het strand door te brengen en dan langzaam huiswaarts te keren.