Vrijdag 21 september

22 september 2018 - Barcelona, Spanje

Vrijdag 21 september

Om 07:00 uur is het onbewolkt, binnen 23º en buiten 21º.

Verkoudheid van Hennie lijkt zich op te lossen.

Vandaag dus om 09:15 uur met de bus naar Barcelona, om 10:00 uur komen we daar aan. We wisten dat je bij Mac Donald goedkoop koffie kan drinken, dus laten we maar eerst eens gaan koffie drinken, ervaren we ook of de koffie te drinken is. Voor de prijs van 1:00€ prima koffie. Smaakt bij Starbucks Coffee misschien beter, maar betaal je ook bijna drie keer zoveel en bovendien, smaken verschillen.

Vandaag staat de rode route op het programma. We bekijken eerst Placa de Catalunya, waar echter een groot deel van is afgesloten vanwege de voorbereiding van een festival komend weekend. Dan op de bus gestapt die ons naar Passeig de Gracia-La Pedrera, Gaudi’s Casa Milà gebouw brengt, dat we alleen van de buitenkant hebben bekeken.

Daarna door naar Eatació de Sants, een nieuw ondergronds spoorwegstation voor alle verbindingen, zowel plaatselijk, als regionaal, landelijk en internationaal en waar enige kunstwerken staan, lichtzuilen en een draak.

Onze volgende halte is Placa d'Espanya met in het midden het kunstwerk van Josep Jujol. Net iets buiten het plein, maar duidelijk zichtbaar is het Las Arenas, het oude stierenvechtstadion gelegen. Dit stadion is een aantal jaren geleden geheel gerenoveerd en je kunt er voor 1€ (65+ 0€) naar boven waar tal van restaurants gevestigd zijn.

Van het stierenvechten hadden we honger gekregen. Marion had tijdens de wandeling om het plein in een zijstraat KFC gezien, laten we maar eens kijken wat die voor ons hebben. Uiteraard maken we gebruik van een aanbieding en zijn voor € 10 verzadigd.

Hierna gaan we door naar MNAC, Museu Nacional D'Art de Catalunya. We zijn niet binnen geweest, maar vanaf hier heb je een mooi uitzicht over een deel van Barcelona, met ongeveer in het midden (twee zuilen) Placa d'Espanya.

Toen we uitgekeken waren door naar Colom-Museu Maritim met de Columbuszuil. Vandaar uit naar de La Rambla dat we maar een klein stukje bewandeld hebben, al die standjes en terrasjes is meer van hetzelfde. We zijn door wat zijstraatjes gedwaald en hebben daarna de tour afgemaakt. Aan de Placa de Catalunya was ook een Mac Donald te vinden waar we nog net tijd hadden, weer een aanbieding, voor een hap, alvorens om 19:00 uur in de bus te stappen die ons terug bracht naar de camping. Marion is nu verkouden en erg moe, ze duikt na een douche, lekker het bed in. Hennie zet de foto’s van deze dag over.

Barcelona is een mooie stad, maar voor ons te druk, enorm wat een toeristen. Wat ons is opgevallen dat de stad ondanks de vele toeristen relatief schoon is. De vele scooters staan bijna allemaal netjes geparkeerd. Mogelijk dat er een zware boete staat op verkeerd parkeren, we zagen enkele afgevoerd worden.

1. Carel:
    22 september 2018
    Marion en Hennie.
    Bedankt voor jullie verslagen. Het ziet er uit alsof jullie goed genieten.
    We vragen ons af hebben jullie ook al eens lekker " spaans" gegeten of alleen maar "vette hap" van de foodcorner?
    We lezen het wel een keer.
    Veel plezier en de groeten van Hannie en Carel
  2. Hennie:
    22 september 2018
    Soms komt het toevallig zo uit en dan maken we er gebruik van.
    We hebben ook al de nodige keren "spaans"gegeten, zoals tapas.
    Echter nog geen paella, komt ook nog.