Woensdag 29 augustus

29 augustus 2018 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

Woensdag 29 augustus

Woensdagmorgen om 7 uur is het binnen 25 en buiten 23 graden.

Gisteravond naar de VVV gelopen en daar fietsroutes opgehaald. Nu we een dag langer blijven willen we niet nog een dag luieren, dus vandaag fietsen. De tocht gaat heen langs de kust en terug door het binnenland.

Vanochtend om 10 uur vertrokken, nadat er eerst nog een paar druppels waren gevallen, regen kun je het niet noemen. Tegen twaalven werd het onbewolkt en later op de middag weer bewolking. De tocht langs de kust was niet direct langs de kust, maar grotendeels langs een verkeersweg die een eind van de kust af lag en dus veel verkeerslawaai gaf. Eerst in de buurt van de plaats Canet en Roussillon kwamen we dicht aan zee. Onze tweede koffiepauze was dan ook direct aan zee en die gelegenheid hebben we benut door ook nog even in zee te vertoeven. In Canet en Roussillon iets genuttigd en daarna via Alenia weer terug naar Argeles-Sur-Mer, daar eerst afkoeling gezocht in de vorm van een ijsje en aan de overkant nog wat boodschappen gedaan bij de supermarkt. Tegen half vijf waren we na 46 km weer terug. Eerst wat gedronken en daarna wat geslapen. In de loop van de avond een beetje opgeruimd voor het vertrek van morgen.