Donderdag 30 augustus

4 september 2018 - El Port de la Selva, Spanje

Donderdag 30 augustus

Vanmorgen is het binnen 24 en buiten 22 graden.

Omstreeks 09:30 uur vertrokken, met als eindbestemming camperplaats in El Port de La Selva, welke dinsdag al in de navi was ingegeven. De bedoeling was om vanaf Argeles-sur-Mer de kustweg naar El Port de la Selva te volgen. We waren deze morgen nog niet goed uitgeslapen en volgden domweg de navi. Een eind voor Figueres kwamen we er achter dat we een heel eind in het binnenland zaten. De navi ingesteld op Portbou, een plaats tegen de Franse grens. Dat is een stuk terug, maar leek ons de moeite waard. Wat de navi uitvoerde was wel iets anders. We werden binnendoor geleid over smalle wegen waar nauwelijks tegenliggers konden passeren, gelukkig waren er dat maar 4 en kwamen uit in Banyuls-sur Mer dat gelegen is tussen Argeles-sur-Mer en de Spaanse grens, dus we waren bijna weer terug. Onderweg zagen we Franse auto’s, we dachten zoveel Franse auto’s hier in Spanje? Toen hadden we nog niet ddor dat we weer in Frankrijk beland waren. Vanaf daar volgden we de D914 en vanaf de grens de N-260. Nabij Cerbere hebben we geluncht, genietend van het mooie uitzicht op een baai, zie foto. Deze kustweg is een en al kronkel, is opletten geblazen, maar wel de moeite waard. Tegen half drie kwamen we aan in

El Port de La Selva, maar de camperplaats konden we niet vinden, bleek het adres niet te kloppen. Op de coördinaten hebben we uiteindelijk de camperplaats gevonden. Dit bleek een grote parkeerplaats te zijn die geheel vol stond met auto’s. Later in de middag kwam er een plaats vrij waar we de camper parkeren. Deze parkeerplaats ligt centraal zodat je niet ver hoeft te lopen om een en ander te bereiken, bijvoorbeeld ga vanaf de parkeerplaats achterin de supermarkt binnen en aan de ander kant zie je boulevard en de zee. Officieel mag je niet buiten de camper vertoeven, maar wij hebben ‘s avonds heerlijk buiten gezeten. Met enige regelmaat zien we de politie over de parkeerplaats gaan.

1. Carel:
    4 september 2018
    Leuk om weer van jullie te horen.
    Het is een mooi gebied, we kennen het.
    Even over de tekst.
    Probeer de zinnen niet allemaal achter elkaar te zetten, maar begin met een nieuwe regel, dat leest veel gemakkelijker. Nu is het een brij van woorden.
    Nel was vandaag ook terug.