Woensdag 3 oktober

4 oktober 2018 - Morella, Spanje

Woensdag 3 oktober

Binnen 17º en buiten 15º en om acht uur een heerlijk zonnetje.

Vandaag dus weer vertrokken vanuit Parc Naturel del Delta de l'Ebre en we willen een rondrit maken door de Maestrat, een kustgebergte ten zuidwesten van De Delta. Kort door de bocht: van rijstvelden naar fruitteelt, met als hoofdzaak olijfbomen.

Al vrij snel zagen we een tweetal supermarkten, we wilden nog iets voor de lunch voor onderweg. Lidl werd het en we draaien de parkeerplaats op, Marion eruit en Hennie wachten. Even later was Marion weer terug en konden we weer verder, maar we moesten om de overdekte parkeerplaatsen heen. Concentratie voor de linkerzijde, Hennie ging onbewust iets na rechts (hoe stom kun je zijn), Marion riep: pas op en knal. Zoals ze

‘s avonds aan de jongens appte (Ewoud & Ellen gaan morgen naar Colombia), in 1 seconde waren we van de luifel af. Na ruim twee uur puin ruimen en demonteren konden we weer verder.

Een eindje verderop bij een leuk restaurantje maar koffie gedronken om nog even na te kaarten en het te laten bezinken.

We wilden de tocht wel voortzetten, maar konden, gezien de verloren tijd, niet alle uitstapjes meer maken. Desondanks werd het toch een boeiende tocht. Niet alleen de fruitteelt, maar zeker ook de variatie in het landschap. Heuvels, maar ook bergen, rechte wanden, huizen op wanden en later de kale bergen met schrale landbouw.

Sommige wegen waren niet veel breder als bij ons op het platteland, hetgeen betekent niet of nauwelijks verkeer, zodat we op die wegen rustig konden rijden en genieten van de natuur.

Tegen acht uur, net voordat het donker werd, kwamen we op de uitgekozen CP in Morella aan.

Ondanks de dommigheid van ‘s morgens hebben we de rest van de dag wel genoten.