Donderdag 4 oktober

5 oktober 2018 - Peñíscola, Spanje

Donderdag 4 oktober

Om half acht is het binnen 14º en buiten 11º.

Vandaag gaan we in Morella de onneembare vesting, op een 1000 meter hoge heuvel bedwingen. Deze burcht is omringt door een 1,5 kilometer lange stadsmuur uit de 14e eeuw. Binnen deze stadsmuur bevinden zich de ruïnes van paleizen, kerken en pleinen.

We wilden vanaf de CP gaan lopen, maar omdat het eerst een eind omlaag is en dan een flink stuk omhoog, en terug omgekeerd, leek ons dat niet verstandig.

Om half tien zijn we met de camper vertrokken in de hoop dat er een parkeerplaats in Morella zou zijn. Parkeerplaatsen, gelegen buiten de muren, waren er genoeg en nog gratis ook.

In de wirwar van hellende straatjes was het even zoeken (was niet erg duidelijk aangegeven) naar de juiste weg naar de burcht. Toen we die gevonden hadden gingen we geleidelijk aan steeds hoger. We kwamen langs een binnentuin omringt door pilaren. Op verschillende hoogtes zagen we muren met kijk- en schietgaten. Nagenoeg bovenaan bevonden zicht de verblijven van de legereenheden, munitie en andere ruimtes, evenals een exercitieplaats. Steeds is de omgeving van Morella te zien en te bewonderen. Deze bezichtiging was de moeite waard.

Tegen een uur of half twee waren we terug bij de camper en hebben we eerst geluncht alvorens we verder zijn gereden.

We gaan weer terug naar de kust, maar eerst maken we de tour die we gisteren begonnen zijn nog af. Ook nu weer een wisselend landschap van heuvels en kleine bergen.

Het was de bedoeling naar een camping te gaan dicht bij Peñíscola, maar aangezien het later was geworden, zijn we op een CP, nog net in Peñíscola gaan staan.

Deze CP (Els Daus) bevindt zich op 150 meter van boulevard en strand. Tegen 18:00 uur kwamen we daar aan.

Eerst maar eens wat te drinken genomen, we hadden onder weg, op een slokje na, nog niet wat gehad. Daarna eten en afwassen in de camper.

Op deze CP mag je geen campeergedrag vertonen, dus niet buiten de camper zitten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl