Dinsdag 25 september

27 september 2018 - Montserrat, Spanje

Dinsdag 25 september

Vandaag temperatuurloos.

Vanmorgen op de camping verbleven. Hennie krant gelezen, want we hebben nog wifi van de camping en Marion nog meer uitzieken, alleen de verbetering zet zich nog niet erg door. Hoofdpijn is nog niet helemaal weg en de maag voelt ook nog rot aan en het eten smaakt ook niet. Na de lunch nog even naar het zwembad geweest, was achteraf niet z’n goed idee, te koude wind.

Nadat we de voorbereidingen om verder te trekken gedaan hadden zijn we omstreeks 15:00 uur vertrokken naar Montserrat.

Onderweg nog boodschappen gedaan. Omdat de navi ingesteld staat zonder autowegen zijn we binnendoor geboemeld en dat hebben we geweten. Van Mataró naar Montserrat is een dicht bevolkt gebied, hetgeen betekent stoplicht na stoplicht. Daar hebben we meer als twee uur over gedaan. Op het laatst konden we de opgegeven CP niet vinden, zowel met de navi als met Google Maps niet, totdat we borden zagen met Monistrol Villa dat de parkeerplaats aangaf van het bergtreintje waarmee we morgen naar boven willen.

Hele grote parkeerplaats voor bussen met 1 bus en 1 camper erop. De nacht hebben we doorgebracht met twee Challenger campers, beiden uit Duitsland en beiden van Dülle. Die andere kwam uit de buurt van Emden. De parkeerplaats is met camera’s bewaakt, politie komt af en toe langs, dus veilig en erg rustig.