Donderdag 11 oktober

11 oktober 2018 - Valencia, Spanje

Donderdag 11 oktober

Om zeven uur is het buiten helder, binnen 19º en buiten 15º.

Vandaag dus voor de tweede keer naar Valencia. We zijn rustig begonnen, Marion had vannacht hoofdpijn, was toch te inspannend gisteren.

Tegen half elf zijn we vertrokken en via de groene drooggelegde rivier, waar we de tijd namen voor een kop koffie, kwamen we in de binnenstad aan bij de Markthal Mercat Central. De markt interesseerde ons niet zo, meer van hetzelfde, het ging meer om het gebouw. Toch was de markt wel gezellig, een beetje druk, doch je kon ook vaststellen welke kramen het goed deden en welke niet. Bij een slager kochten we een broodje met schinkenvlees en een glaasje wijn dat we buiten op een muurtje verorberd hebben.

De omgeving nog een beetje verkend en toen via Basilica Virgen de las Parados naar Placa de la Virgen waar we wat rond gedwaald hebben. Daarna naar Plaza de Redonda. Daar in de buurt vonden we Palau de la Generalitat. Vervolgens terug naar Plaza de Redonda waar we op een terrasje van een glaasje witte wijn hebben genoten.

Daarna terug naar de markthal, welke inmiddels gesloten was, maar waar onze fietsen stonden. Vandaar uit via de Jardi del Turia terug naar de camper waar we iets na half zes aankwamen.

Eerst wat drinken en Hennie is toen nog een eindje de ander kant van de camping op gefietst, het natuurgebied door. Was wat klein, voor een groot land als Spanje was het erg klein.

Terug bij de camper de fietsen weer op het rek gezet, koken, eten en afwassen.

Morgen gaan we nog een klein stukje zuidelijker waar we nog een paar dagen op een camping aan het strand willen verblijven. We zijn een beetje de historie moe geworden en willen op het strand wat relaxen.

Daarna is het de bedoeling dat we de richting naar Neuenhaus weer gaan opzoeken.