Donderdag 6 september

8 september 2018 - L'Estartit, Spanje

Donderdag 6 september

Omstreeks 05.00 uur passeert een bui en even later nog een. Bij het licht worden om 07.00 uur is het binnen 23 en buiten 21 graden en droog.

Het is de bedoeling het de komende dagen wat rustiger aan te doen. Eerst maar eens zien hier weg te komen, door de regen vraagt dat een andere aanpak. Voor we weg gaan eerst deze parkeerplaats aanmelden bij NKC campercontact, deze is bij hun nog niet bekend.

Om 10.20 uur vertrekken we richting L’Estartit, alleen de navi doet niet wat wij willen, binnendoor naar L’Estartit, de navi stuurt ons een heel eind om. Deze dus maar ingesteld op plaatsen richting L’Estartit. Zodoende komen we door Bellcaire D’Emporda waar we op een parkeerplaats pauzeren om er koffie te drinken.

Daarna bezoeken we de Castell ,Eglesia, dat nu dienst doet als gemeentehuis.

Omstreeks 13.00 uur komen we aan op de camping La Sirena in L’Estartit. We krijgen direct een folder mee om een plek uit te zoeken. De meeste plaatsen bestaan uit fijn kiezel en wij willen waar mogelijk een beetje gras. Uiteindelijk belanden we op plek C17, dat nog redelijk over de gehele plaats gras heeft.

De eigenaar wil ons eerst niet op die plek toelaten, hij heeft onze camper gezien en vindt die te groot voor die plek. Na aandringen stemt hij toe, maar hij wil zelf mee om te kijken of het wel gaat, er moeten immers nog andere kampeerders op en af kunnen. Dit terrein heeft 4 plekken waarvan er twee bezet zijn, maar zij gaan evenals wij zondag weg. Dus moeten we met z’n allen maar regelen hoe we van het terrein afkomen. Overigens, de eigenaar kent meerdere talen, alleen door elkaar heen.

Nadat we de eerste installatie hebben gedaan, hebben we geluncht, Marion had ondertussen al een stokbrood gehaald. Nadat alles geïnstalleerd was hebben we siësta gehouden.

Na 16.00 uur de fietsen van de camper gehaald met de bedoeling om op verkenning uit te gaan in L’Estartit. Op het moment dat we wilden gaan fietsen, begon het licht te regenen. Verderop was het zwart in de lucht, bij ons redelijk bewolkt, zodat Hennie zei dat het wel droog zou blijven, terwijl Marion het liever even wilde aankijken. Maar goed dat we dat hebben gedaan, eerst een half uurtje lichte regen en toen brak het noodweer los. Er is toen in korte tijd veel water gevallen en voorzien van hagelstenen. Dus van fietsen kwam het niet. We wilden buiten koken. Ook dat ging niet door. Maar we konden in het restaurant wel patat krijgen, de rest moest dus binnen gebeuren.

Eerst tegen zeven uur werd het droog, zodat we de afwas konden doen. Rest van de avond lezend doorgebracht.

Morgen willen we met een glasbodemboot om de eilanden heen en we hadden vandaag al willen bekijken waar dat was, maar helaas dat ging dus niet door.